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Consumer Culture and Purchase Behaviors: Analyses of Anticipated regret, Variety-seeking and Quality-consciousness In Germany and Iran

  • This study validates a newly-developed scale of consumer culture at individual-level in purchase-consumption context. Following unipolar approach in measurement, the applicable-reliable scale for consumer culture analyzes plausible effects of the seven cultural dimensions on three selected consumer-behaviors; anticipated regret, and two further purchase behaviors of variety-seeking and Quality-consciousness, comparing both Hedonic and Utilitarian aspect of consumer decisions. The interaction among the three behavioral variables are also studied. Feeling the necessity of cultural investigations in rather-unknown countries, Iran and Germany are focused.Iran is among the culturally undiscovered markets with an ever increasing demand; also German consumers have several unknown aspects in their purchase behaviors. Finally, the role of contextual elements — nationality, demographic profile and task— in consumer purchase behaviors are separately analyzed.
  • Diese Studie untersucht die Einflüsse von kulturellen Werten auf die Kaufentscheidungen eines Individuums. Das Streben nach Abwechslung, die Kaufreue und das Qualitätsbewusstsein von Kunden in Deutschland und Iran werden analysiert und die kulturellen Hintergründe von Kaufentscheidungen werden studiert. Die Forschung vergleicht den Kontext als eine wichtige Variabel, die kontextspezifischen Faktoren für die Kaufentscheidung werden ebenfalls untersucht.

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Metadaten
Author: Atieh Bathaee
URN:urn:nbn:de:gbv:9-001826-8
Title Additional (English):Consumer Culture and Purchase Behaviors: Analyses of Anticipated regret, Variety-seeking and Quality-consciousness in Germany and Iran
Title Additional (German):Konsumentenkultur und Kaufentscheidungen: Untersuchung über die Kaufreue, das Streben nach Abwechslung und das Qualitätsbewusstsein von Kunden in Deutschland und Iran
Advisor:Prof. Dr. Hans Pechtl
Document Type:Doctoral Thesis
Language:English
Date of Publication (online):2014/05/19
Granting Institution:Ernst-Moritz-Arndt-Universität, Rechts- und Staatswissenschaftliche Fakultät (bis 31.05.2018)
Date of final exam:2014/05/06
Release Date:2014/05/19
Tag:Consumer culture, anticipated-regret, cross-cultural study, quality-consciousness, variety-seeking
GND Keyword:Konsumentenkultur; Anticipated regret; Variety-seeking; Quality-consciousness; Deutschland; Iran
Faculties:Rechts- und Staatswissenschaftliche Fakultät / Wirtschaftswissenschaften
DDC class:300 Sozialwissenschaften / 330 Wirtschaft